logo-mare-copaceni
AJUTORUL DE ÎNCĂLZIRE A LOCUINȚEI SEZON RECE NOIEMBRIE 2025-MARTIE 2026
AJUTORUL DE ÎNCĂLZIRE A LOCUINȚEI SEZON RECE NOIEMBRIE 2025-MARTIE 2026

AJUTORUL DE ÎNCĂLZIRE A LOCUINȚEI SEZON RECE

NOIEMBRIE 2025-MARTIE 2026

Conform Legii nr. 226/2021 privid stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie

Beneficiază de ajutorul de încălzirea locuinței și de suplimentul pentru energie, familiile și persoanele singure ale căror venituri nete lunare sunt de până la 1386 lei/persoană în cazul familiei și de 2053 lei/ în cazul persoanei singure.

Pentru a putea beneficia de ajutorul de încălzire cu energie termică, gaze naturale, energie electrică, combustibili solizi sau petrolieri, precum și a suplimentului pentru energie, pe întreg sezonul rece (Noiembrie 2025– Martie 2026), cererile vor fi depuse de către solicitanții care îndeplinesc condițiile de acordare, până la data de 20.11.2025.         

Cererile – declarațiile pe propria răspundere se depun până pe data de 20 ale fiecărei luni, iar pentru cererile depuse ulterior datei de 20 ale lunii, acordarea beneficiului se va face începând cu data de 1 a lunii următoare depunerii cererii. Cererile se depun la Compartimentul de Asistenta Sociala din cadrul UAT Copaceni, jud. Ilfov.

Modalitatea de depunere a cererii:

Se va completa ANEXA Nr. 1 – Cerere – declarație pe propria răspundere pentru acordarea unor drepturi de asistență socială din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, însoţită de documente doveditoare.

Cererile se pot depune la sediul U.A.T Comuna Copaceni în cadrul Compartimentului de Asistență Socială începând cu data de 20.10.2025.

IMPORTANT

Titularul ajutorului pentru încălzirea locuinței și a suplimentului de energie este reprezentantul familiei sau după caz, persoana singură care îndeplinește condițiile legale de acordare și care poate fi, după caz: proprietarul locuinței, succesorul de drept al acestuia, persoana care a înstrăinat locuința în baza unui contract cu clauză de întreținere, comodat, concesiune al acesteia ori alt membru de familie major și împuternicit de proprietarul locuinței sau de titularul contractului de închiriere, etc.

 Totodată titularul ajutorului pentru încălzirea locuinței și a suplimentului de energie trebuie să fie titularul contractului de furnizare a energiei electrice sau gaze naturale.

Solicitanții ajutorului pentru încălzirea locuinței declară pe propria răspundere că datele şi informațiile prezentate sunt complete şi corespund realităţii şi se obligă să aducă la cunostință în scris, în termen de maxim 5 zile, orice modificare a situației familiei care poate conduce la încetarea sau modificarea drepturilor.

Modificările sau, după caz, încetarea dreptului la ajutorul pentru încălzirea locuinței, se fac începând cu luna următoare celei în care au intervenit modificările.

Va specificăm că, în baza legii, autoritățile publice locale au posibilitatea de a efectua anchete sociale, atât la sesizare cât şi din oficiu. În cazul in care se vor constata discrepante între valorile declarate şi cele constatate se va proceda la anularea ajutorului şi recuperarea pe cale legală a prejudiciului constatat. La efectuarea anchetei beneficiarul ajutorului este obligat să prezinte documente relevante, in justificarea informațiilor declarate în cererea și declaraţia pe proprie raspundere.

În conformitate cu prevederile Legii nr. 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, acordarea ajutoarelor se va face pe baza cererii – declarației pe propria răspundere, însoțită de acte doveditoare, respectiv :

  1. copie a actului de proprietate al imobilului (contract de vânzare-cumpărare, contract de concesiune, certificat de moștenitor, contract de închiriere înregistrat la ANAF ILFOV, contract de comodat înregistrat la ANAF ILFOV etc.);
  2. copie act de identitate (carte de identitate, buletinul);
  3. copie a certificatului de naștere al copiilor (care nu dețin carte de identitate, dacă este cazul);
  4. copie a certificatului de căsătorie, certificat de deces, hotărâre de divorț (unde este cazul);
  5. adeverințe de venit cu salariul net din luna anterioară depunerii cererii care să includă tichetele de masă și alte sporuri (ex. Adeverințe de venit, cupoane de pensie de drept din luna septembrie, cupon pensie anticipată sau parțial anticipată, pensie de urmaș, pensie pe caz de boală, pensie de veteran, pensie de deportați, cupoane de șomaj, cupon indemnizație handicap, cupon alocație de stat/extras de cont pentru luna anterioară depunerii cererii, indemnizație de creștere a copilului, stimulent de inserție, alocație pentru susținerea familiei, alocație de plasament, pensie de întreținere, cupon ajutor social, alte venituri);
  6. certificat fiscal de la Compartimentul Impozite și Taxe Locale din care sa reiasă dacă deține sau nu autoturism sau alte locuințe decât cea de domiciliu, pentru toate persoanele de peste 18 ani;
  7. adeverință de la Compartimentul Registrul Agricol din care să reiasă că deține sau nu teren agricol sau animale pentru toate persoanele de peste 18 ani.
  8. persoanele care dețin autoturism vor prezenta copia talonului mașinii.
  9. PENTRU încălzire cu ENERGIE ELECTRICĂ se va prezenta, pe lângă actele de mai sus, copia ultimei facturi completă emisă de firma furnizoare.
  10. solicitanții ajutorului de încălzire cu GAZE vor depune, pe lângă actele prezentate mai sus, copia ultimei facturi completă emisă de firma furnizoare.

  ————————————————————————————————————————————————————————————————————

ANEXA Nr. 4

la normele metodologice26/05/2023 – ANEXA Nr. 4 a fost modificată prin Hotărâre 507/2023

LISTA
bunurilor ce conduc la excluderea acordării venitului minim de incluziune

 Bunuri imobile

Clădiri, alte spaţii locative în afara locuinţei de domiciliu, precum şi terenuri situate în intravilan cu suprafaţa de peste 1.200 mp în zona urbană şi 2.500 mp în zona rurală, în afara terenurilor de împrejmuire a locuinţei şi a curţii aferente

  1. Bunuri mobile
  2. Mai mult de un vehicul cu o vechime mai mare de 10 ani, cu drept de circulaţie pe drumurile publice
  3. Autovehicul cu drept de circulaţie pe drumurile publice cu o vechime mai mică de 10 ani, cu excepţia celor utilizate şi/sau adaptate pentru transportul persoanelor cu dizabilităţi
  4. Şalupe, bărci cu motor, iahturi sau alte tipuri de ambarcaţiuni, cu excepţia celor necesare pentru transport în cazul persoanelor care locuiesc în aria Rezervaţiei Biosferei “Delta Dunării

NOTĂ:

În situaţia în care unul sau mai multe bunuri aflate în proprietatea persoanei singure/familiei beneficiare de venit minim de incluziune este dat în închiriere/arendă/concesiune, acest bun va fi luat în calcul pentru persoana/familia care îl are în închiriere/arendă/concesiune, iar pentru proprietarul de drept se va lua în calcul valoarea obţinută în urma cedării dreptului de folosinţă a bunului.

Persoana sau familia care deţine pe lângă locuinţa de domiciliu o cotă-parte dintr-o altă clădire/spaţiu locativ/imobil poate beneficia de venit minim de incluziune indiferent de mărimea cotei, dacă prin această posesiune nu poate valorifica bunul respectiv.

  1. Depozite bancare

Cel puţin unul dintre membrii familiei deţine, în calitate de titular, unul sau mai multe conturi/depozite bancare, a căror sumă totală este mai mare de 3 ori faţă de valoarea câştigului salarial mediu brut prevăzut de Legea asigurărilor sociale de stat.

Ultima modificare: 18.11.25 – 10:23 de către UAT Copăceni

Anteriorul Anunt colectiv – 04.11.2025
Contact